s
// A Little Memories :)

Nur Hafiza Binti Hamidi
Kedah Darul Peace
26 December 1994
Zulhilmi Zabandi

his MINE and ONLY mine ! ilove him so damn much^^
Daisypath Anniversary tickers

my dear stalkers , tinggalkan jejak anda kat sini okay ? thankyou ;)




|
surat dari anak mak yg dah tak nakal :')
Tuesday, 29 November 2011 | 5:21 pm | 0 comments

baca laa if korang sayang mak korang :)
post neh agak pnjg tapi sgt mnyentuh persaan . huhuu .
ukeh smuwa . amek feeling jap .
dah ready ? hoho . ukeh , mulakan membaca . haha :D

mak ,
terlalu bosan rasa duduk membilang hari ,
dah hampir 5 tahun mak pergikan ?
rasanya baru semalam mak peluk saya kan ?
sejuk syahdu masih terasa lagi neh :)
mak tau tak ?
to la kali pertama mak peluk anak mak yg nakal neh sejak saya dewasa ,
and to jagak kali terakhirnya .
ermm , rupanya mak dah tao , mak nak pergi jaohkan ?
nak tinggalkan anak-2 mak , 
nak tinggalkan dunia yg fana neh :')

mak macam dah sedia je ,
seminggu sbelom to , mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai .
akaq ckap , smpai ke pagi mak anyam tikar to .
tanpa rasa mengantuk , tanpa rasa letih !
akaq pon rasa hairan mak , mak tapena buat mcm to .
pasto , mak psang radio kecil kat sbelah mak .
tapi mak seolah-2 taa sedar 
bhawa radio to siaran siam , kekadang siaran indonesia .
mak teros tekun menganyam ,
rupanya tikar yg telah mak siapkan to digunakan
untuk mengiringi mak ke kubur :(

pasto mak sapu smpah sekeliling rumah bersih-2 .
pasto mak jemur kapet-2 ,
pasto mak ubah sofa ke tempat len ,
mak biarkan ruang to kosong ,
rupanya kat sito jenazah mak diletakkan :(
yg pling mnarik skali mak bgtao kat mana smuwa duit
and barang kemas mak ,
ada dlam almari , dlam beg , dlam ASB , dlam TABUNG HAJI ,
mak ckap taa brapa ckup lagi , ada dlam gulung tikar .
masa to mak prasan tak ? kita gelak sakan bila
mak bgtao duit ada dlm gulung tikar .
saya ckap mak neh mmang pesen lama laa !
mak cuma gelak jer , hihii .
ermm , bahagianya saat to kan mak ?

mak tao tak ? kenangan bersama mak selalu bputar dlm kpala neh ?
jalan d depan terasa smakin kelam ,
air mata dah taa mampu ditahan lagi mak ,
masa to , seandainya apa-2 terjadi di jalan to ,
kita redha jela kan mak ?
tapi alhamdulillah ,  kita smpai jgak akhirnya :')
d sbbkan pagi msih awal ,jalan to jd lenggang , kosong !
sekosong hati neh mak :'(
spanjang pjalanan trasa kdinginan sbuh neh len sgt suasananya ,
terasa syahdu dan sayu , dinginnnn .

mak , stakat neh je surat yg saya tulis . saya nangis neh .
neh kat dlam bilik , baru pkul 4 pagi .
tade uwg nak bngun lagi , saya dengar nasyid ,
tajuk dia "anak soleh" saya sedih !
saya rindu kat makkk !!!
tapela , nnt slesai solat subuh , saya baca yasin kat mak ,
mak tggu ye ? :(

mak , sbelum muka mak d tutup selamanya ,
tade suwg pon ank-2 mak mengelilingi mak ,
mnatap wajah mak buat kali terakhir ,
smuwa uwg ckap wajah mak seolah-2 senyum je ,
mak , mak rasa tak ?
time to saya taa mampu sntuh dahi mak ,
saya taa mampu nak cium dahi mak , saya taa terdaya mak !!
saya nak sgt tulis kalimah tauhid ats dahi mak dgn air mawar ,
tapi air mata saya taa boley tahan ,
mak mesti ingat yg anak mak neh jadi imam solat jenazah untuk mak ?
tapi saya suruh tok imam bacakan doa untk mak ,
sbb saya sebak sgt mak , saya sedih :'(

jam 1.45 tgh hari mak di usung kua dari msjid nabawi ,
mak tao kan smuwa ank mak mgiringi mak ke tanah perkuburan ?

mak , hari-2 saya lalui tanpa kewujudan mak lagi :(
saya bgitu terasa kehilangan mak !!
boleh d katakan stiap malam slepas maghrib ,
anak mak neh brendam dgn air mata ,
dan smpai satu tahap , masa to mlam jumaat slepas mghrib ,
slepas kita saya bca yasin dgn kawan-2 ,
entah kenapa bila kat bilik , saya tgok gmbar mak ,
smakin saya tenung , semakin sayu rasanya ,
tangisan taa dapt di bendung :(
sampai skg bila kerinduan to menjelma ,
hnyal Al-fatihan dpat saya berikan .

mak , ckop laa smpai sini dulu ye ?
kawan saya daa ketok pntu bilik to .
jap lagi kami nak pegi solat subuh kat msjid sesama :)
mula-2 saya tatao naa hntar kat mana surat neh ,
pasto ,kwan saya bgtao , smpan je buat knangan .
saya cuma tao alamat neh je , tape ye mak ?
ukeh , saya kasi uwg len baca , saya stop dulu ,
sbb kawan saya dah lama tggu to .
akhir kata untuk mak , I LOVE YOU SO MUCH !!!!!!

dan jutaan terima kasih kerana membesarkan saya ,
mmberi sluruh kasih syg dari saya kecil smpai msuk sekolah ,
smpai msuk universiti , smpai saya boleh rasa naek kpal trbang ,
boleh rasa dduk kat ngara uwg ,
smpai akhir hayat jasa mak taa mampu saya balas .

yang merindui mak ,
-anak mak yg tidak nakal lagi-
NOTA HATI : sumpah , sayang mak akuh smpai akhir hayat :)


thanks you for reading :)